Technische vragen: slovakheating@gmail.com
Showroom: 0515 33 80 92

 

 

Veel gestelde vragen

ALGEMEEN

Q: Is B&B hout CV / hout CV winkel, officieel importeur van ATTACK?
A: Ja, wij officieel en gecertificeerd dealer van ATTACK.

Q: Is B&B hout CV / hout CV winkel een in Nederland gevestigde onderneming?
A: Nee, de onderneming is geregistreerd in Slowakije. Ons showroom bevind zich wel in Nederland. Onze verkoop is al meer dan 10 jaar gericht op de Nederlandse markt.

Q: Hoe kan ik bij jullie de ketel/aansluitset bestellen?
A: Uw bestelling wordt alleen in behandeling genomen na plaatsing in de webshop.

Q: Kan ik houtvergasser / pelletketel combineren met mijn bestaande gas ketel?
A: Ja dit is altijd mogelijk. Onze aangeboden aansluitsets zijn zo samen gesteld dat deze geschikt zijn om te stoken in combinatie met uw huidige gas ketel.

Q: Zijn de prijzen op de website incl. BTW?
A: Ja al onze prijzen vermeld op de site zijn incl. BTW en zonder aftrek van subsidie (de subsidie gaat er dus nog vanaf).

Q: Is een buffertank verplicht bij aanschaf houtvergasser/pelletketel? 
A: Bij een houtvergasser is een buffertank verplicht, voorgeschreven hoeveelheid buffer is afhankelijk van het vermogen van de ketel. Stelregel is 50L per kW. Bij de Attack pelletketel bent u niet perse een buffertank nodig, heeft u vloerverwarming is het wel raadzaam een buffertank (200/300L) aan te sluiten.

Q: Verkopen jullie alle producten van Attack?
A: Nee, wij verkopen alleen de producten zoals aangeboden in onze webshop. Dit omdat wij ons hierin gespecialiseerd hebben en daarbij onderdelen van deze ketels op voorraad hebben.

Q: Kan ik via jullie ook de Attack SLX lambda bestellen?
A: Nee, wij verkopen geen lambda, omdat deze ketels naar ons mening vol met nutteloze elektronica zitten. De SLX profi modellen hebben hetelfde rendement, vermogen en uitstoot. Allen is de lambda veel duurder en gevoeliger voor storingen. Daarnaast zijn de onderdelen vele malen kostbaarder.

Q: Verkopen jullie ook los aansluitmateriaal (pompen/buffers/oventrop/etc)?
A: Nee, wij verkopen GEEN los aansluitmateriaal, alleen in combinatie met ketel. 

Q: Kan ik mijn ketel door jullie laten installeren?
A: Nee, wij hebben eventueel wel partners in Friesland die de installatie kunnen verzorgen.

Q: Krijg ik een installatiehandleiding voor mijn ketel?
A: Ja, na aflevering van ketel/installatie sturen wij u per mail een aansluitschema + extra info / tips. Indien nodig krijgt u van ons aangepaste installatietekeningen. Wij geven op voorhand GEEN tekeningen!

Q: Kan ik de ketels brandend zien? 
A: In ons showroom hebben wij de Attack SLX55 in werking staan, daarnaast hebben wij diverse niet aangesloten ketels staan.

Q: Kan ik buiten openingstijden een afspraak maken in de showroom?
A: Ja dat is mogelijk, mits u van te voren contact met ons opneemt.

Q: Komen jullie ook op locatie kijken wat er bij mij mogelijk is?
A: Nee, wij hebben een showroom waar we u alle informatie kunnen geven en aan de hand van uw gegevens u een goed advies kan geven.

Q: Kan/mag ik mijn ketel zelf installeren?
A: Ja dit mag, het enige dat u nodig bent voor aanvraag van subsidie is een bewijs van aansluiting. Dit kunnen wij voor u regelen d.m.v. het opstellen van een certificaat.

Q: Heb ik altijd recht op subsidie?
A: U heeft recht op subsidie, mits u voldoet aan de eisen gesteld via de RVO. Deze voorwaarden vind u hier: website RVO.

BETALINGEN / LEVERINGEN

Q: Wat zijn de levertijden? 
A: Levertijd vanaf bestel datum gemiddeld tussen de 1 á 4 weken.

Q: Wat zijn de transportkosten?
A: Bij bestelling van ketel (of combinatie met aansluit materiaal) rekenen wij GEEN transportkosten. 

Q: Wat zijn de leveringsvoorwaarden?
A: Wij leveren uw ketel op pallet, deze zetten wij indien gewenst op plek van bestemming mits deze met palletwagen goed bereikbaar is. Wij halen de ketel niet van de pallet.

Q: Wanneer krijg ik bericht over de levering? 
A: Zodra wij de ketel gereed hebben gemaakt en de eventueel bestelde aansluitmaterialen klaar hebben staan, is ons streven om ongeveer 1 week van te voren contact met u op te nemen via email. Via deze mail vragen wij u ook naar de manier waarop u wenst te betalen, per bank (2 dagen voor levering) of contant bij levering.

Q: Hoe kan ik betalen?
A: U krijgt +/- 1 week voor levering van de goederen bericht over levering/betaling, hierin kunt u aangeven hoe u wenst te betalen (2 dagen voor levering per bank of contant).

Q: Door wie wordt mijn ketel geleverd?
A: Wij bezorgen uw ketel altijd persoonlijk. Dus geen extern transport!

STORINGEN / PROBLEMEN

Q: Mijn ketel heeft storing, wat te doen?
A: Vooral niet in paniek raken! Indien de ketel melding in de display geeft, graag deze melding vast te leggen en/of omschrijving van de storing via mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) naar ons toe te sturen. Wij nemen dan z.s.m. contact met u op. 

Q: Mijn houtvergasser wordt niet goed warm?
A: Dit is meestal één van de onderstaande oorzaken:

  • U stookt te vochtig hout. Klik hier voor uitleg.
  • Ketel en buffervat staan niet in een (redelijk) geïsoleerd stookhok.

Q: Mijn houtvergasser rookt / dampt?
A: U stookt te vochtig hout. Klik hier voor uitleg.

Q: Mijn pelletketel brand niet goed
A: in 98% van de gevallen ligt dit aan de pellets. Wij raden aan om ALLEEN witte / lichte pellets te gebruiken.

ONDERDELEN / GARANTIE

Q: Hebben jullie ketel onderdelen op voorraad?
A: Ja wij hebben van alle ketels die wij leveren onderdelen op voorraad. 

Q: Hoelang krijg ik garantie?
A: De fabrieksgarantie bedraagt 2 jaar, daarnaast geven wij (B&B hout CV) 5 jaar coulance garantie op eventuele lekkage van ketel (mits, ketel voorzien is van minimale buffer en warmloopregeling).

Q: Kan ik ook ketel onderdelen bestellen?
A: Als u de ketel bij ons heeft aangeschaft, kunt u altijd alle onderdelen bestellen. Dit kan alleen via de mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Naar boven